Er zijn brillen met meekleurende glazen. waarom bestaat zoiets niet voor autoruiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1K

Antwoorden (2)

Omdat gekleurde ruiten niet helpen bij de verkeersveiligheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meekleurende glazen hebben niet alleen voordelen.Ik heb ze ook eens gehad. Als je vanuit het licht in het donker komt, bv een tunnel binnengaat, duurt het wel even voor de glazen zich aangepast hebben. Je zit dus met te donkere glazen in de tunnel, wat het zicht niet makkelijker/veiliger maakt. Een bril kun je even afzetten, autoruiten niet
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het geeft overigens wel kleurende autoramen. Alleen gaat dat dan via een knopje en niet automatisch. Mercedes biedt het aan op de s-klasse.