Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik de distributieriem vervangen van mijn Citroen Xsara picasso 1.6i uit bouwjaar 2000?

De auto heeft inmiddels 123.000 km gelopen. En op de boordcomputer geeft hij aan dat hij een grote onderhoudsbeurt nodig heeft. Nou heb ik ook op een forum gelezen dat je distributieriem ook moet vervangen klopt daT?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak staat ook in het voertuigboekje wanneer de riem vervangen moet worden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ze raden aan de riem te vervangen na 60.000 km of na 5 jaar.
Dus ik zou hem voor de zekerheid laten vervangen als je niet weet wanneer er een nieuwe is opgelegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moet of in het onderhoudsboekje een notitie gemaakt zijn of op de motor een duidelijk zichtbare stikker staan met de km stand waarbij de riem vervangen is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou daar met z'on kilometerstand niet te lang mee wachten. Een kennis van mij heeft twee weken geleden een gebroken riem. Je wilt niet weten waarmee je dan wordt geconfronteerd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de sodemieter vervangen die riem! Als hij breekt heb je een enorme schadepost aan de motor. Maak morgen een afspraak met de garage. Volgens mij heb je puur mazzel gehad dat hij nog steeds heel gebleven is, want ze mogen er maximaal 120.000 km inzitten, maar vervangen bij 100.000 is veiliger. (als hij ondertussen niet al eens vervangen is natuurlijk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advies is 90.000 km of 120 maanden. Beide zijn ruimschoots overschreden dus zo snel mogelijk laten vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding