Waardoor ontstaat de file bij Geldrop iedere ochtend?

Bij Geldrop staat iedere dag een file. Niet bij een af- of oprit maar gewoon midden op de weg. We staan ineens met zijn allen stil en dan rijden we weer met zijn allen.
Ik vraag me af waardoor dit veroorzaakt word?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik ken dit traject. De invoeg strook bij Geldrop (richting Eindhoven) is redelijk kort. Veel mensen voegen met een te lage snelheid in. Dit geeft een soort van kettingreactie. Mensen voorin remmen een beetje en mensen achterin moeten harder remmen met een file tot gevolg.

De oorzaak ligt bij de korte invoegstrook maar door de nasleep ligt de file ooit elders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er hoeven maar een paar auto's langzamer te gaan rijden op een druk traject of er moeten meteen heel veel auto's afremmen. Daarbij komt ook nog dat een file zich 'verplaatst' naar achteren toe: de eerste auto's die langzaam reden of stil stonden zijn dan allang weer doorgereden, terwijl er achteraan dan weer auto's bij komen. Het kan dus best zijn dat er verderop een file ontstond, bij een drukke oprit, en jullie gezien het tijdstip dus een eind eerder al vertraging oplopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onnodig de rem gebruiken is meestal nummer 1 oorzaak.
Gevolg is dat alles erachter ook gaar remmen.

Iets meer afstand en in plaats van voor alles je rem aan te tikken, laten uitlopen op de motor. Scheelt ook brandstof.

Verder,blijf op je baan en wissel niet steeds. en AFSTAND Houden