Hoe kan er zomaar een barst onstaan in de voorruit van mijn auto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
11.1K

Antwoorden (2)

Dat kan door allerlei oorzaken komen.

Steenslag
Sterke temperatuursovergangen
Vandalisme

Noem maar op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandalisme en steenslag valt bij jou onder 'zomaar'? De temperatuursveranderingen lijkt mij het juiste antwoord! Dat roepen ze ook altijd in die domme autoruitherstellersreclames (naar de wintersport of juist op zomervakantie en pats... een barst).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja, het woordje "zomaar" interpreteerde ik als: zomaar van de een op de andere dag, zonder dat je iets gemerkt hebt. Dan vallen vandalisme en steenslag daar weer wel onder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, ik interpreteer zomaar dus 'zonder iets van buitenaf' al kan temperatuur daar ook weer onder vallen natuurlijk. He wat is er met je oude foto gebeurd? Vond ik toch leuker! Ik herkende je al niet meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand was benieuwd naar wat er achter die zonnebril zat. Bedankt dus... :P
Reddie
12 jaar geleden
Had je echt een heel kind achter je zonnebril?
Leuke foto trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh deze foto is leuker, die mag blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie, even voor de duidelijkheid, vanmorgen had hij een andere foto hoor!
Zomaar een barst kan bijna niet. Maar het kan zijn dat je glas onder spanning heeft gestaan. Als je dan met je auto ergens schuin op gaat rijden, denk aan een hoge stoep of zoiets, dan gaat de auto iets torderen. Hierdoor wordt de spanning op de voorruit groter en kan er een barst ontstaan, zonder dat er sprake is van steenslag oid. Denk ook aan je APK keuring, de auto kan er door afgekeurd worden. Meestal kun je de ruit na aftrek eigen risico bedrag laten vervangen waarbij je verzekering betaalt. Vraag het wel even na bij je verzekeringsmaatschappij.
Succes