Mijn auto van 1,5 jaar oud heeft al minuscule roestpuntjes, naar de garage gaan?

Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe auto gekocht. nu zitten er bij de kofferbakklep al 2 kleine roestplekjes. Het lijkt mij dat dit niet hoort. is het belangrijk om hier ook al snel mee naar de garage/dealer te gaan? en als ik braaf mijn beurten heb gedaan hoort dit dan ook gratis gedaan te worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Vele automerken hebben een zeer lange garantie m.b.t. roest. Sommige zelfs levenslang.
Het hoort dan ook niet op een nieuwe auto en de garage zou dit dan ook kostenloos moeten herstellen. Doet hij dat niet zou ik de rechtsbijstand verzekerering inschakelen.

Het is goed dat je dit snel doet want de roestschade kan alleen maar groter worden. Desalniettemin komt het niet op een weekje meer of minder maar ik zou geen maanden wachten. Zeker als er gestrooid wordt wil de pekel er nog wel eens inbijten.

Voorwaarde is echter wel dat er geen schade met de auto gereden is waardoor de beschermlaag van het plaatwerk in het geding is gekomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord, vraag me alleen af welk merk levenslange garantie op roest geeft?
Dan sla ik er alvast een paar op :)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij een auto van 1,5 jaar al roest, dat vind ik echt slecht gewoon :-O Zelfs dat barrel van mij uit 1995 heeft geen roest...de rest is wel stuk maar ja detail...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, voorwaarde is wel dat er geen oorzaak van buiten af is.

Andere antwoorden (1)

Dit zou zeker nog onder garantie vallen,dus zeker ook gratis herstel.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen als het 'roest van binnenuit' betreft, en dat blijkt lastig te bewijzen...
fremar
11 jaar geleden
wel het moment voor het merk en zijn garage om zijn klantvriendelijkheid te tonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wie niet waagt, wie niet wint... En als de dealer hier niet in meegaat, direct de importeur benaderen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook in de kofferbak. Het zit op de ijzeren rand dienpas zichtbaar wordt als de klep open is. Dus kan niet van schade buitenaf komen. Dus hoop dat ze niet gaan doen alsof het van schade afkomt..