Mijn auto van 1,5 jaar oud heeft al minuscule roestpuntjes, naar de garage gaan?

Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe auto gekocht. nu zitten er bij de kofferbakklep al 2 kleine roestplekjes. Het lijkt mij dat dit niet hoort. is het belangrijk om hier ook al snel mee naar de garage/dealer te gaan? en als ik braaf mijn beurten heb gedaan hoort dit dan ook gratis gedaan te worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vele automerken hebben een zeer lange garantie m.b.t. roest. Sommige zelfs levenslang. Het hoort dan ook niet op een nieuwe auto en de garage zou dit dan ook kostenloos moeten herstellen. Doet hij dat niet zou ik de rechtsbijstand verzekerering inschakelen. Het is goed dat je dit snel doet want de roestschade kan alleen maar groter worden. Desalniettemin komt het niet op een weekje meer of minder maar ik zou geen maanden wachten. Zeker als er gestrooid wordt wil de pekel er nog wel eens inbijten. Voorwaarde is echter wel dat er geen schade met de auto gereden is waardoor de beschermlaag van het plaatwerk in het geding is gekomen

Dit zou zeker nog onder garantie vallen,dus zeker ook gratis herstel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100