welke remschijf dikte moet ik kopen?

Bij de autogarage vertelde ze mij dat de voor remschijven zeer dun waren en voor mijn eigen veiligheid samen met de remblokken vernieuwd moesten worden. De offerte lag op 300 euro hiervoor. Een andere zegt dat hij gratis monteerd en vraagt toch nog 165 euro terwijl je op internet nog geen 100 euro kwijt bent voor je onderdelen (NIEUW).

Tja dit is wel erg duur en lees op internet dat dit ook makkelijk zelf kan. Al heel wat filmpjes gezien en denk dat dit ook wel zal lukken. Nu moet ik alleen nog de perfecte remschijf kopen. Het betreft een opel astra station met 4 gaten.

Met de aanschaf kan je kiezen uit niet geventileerd en geventileerd, heeft iemand hier ervaring mee en welke is de beste keus.

Ook de dikte speelt een rol, je kan kiezen uit verschillende diktes. Ik zou denken ik neem de dikste (20mm) maar is dit dan ook gelijk de beste?

Wie kan mij antwoord geven op mijn vraag en heeft nog eventueel aanvullende informatie...

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het gaat hier om een OPEL ASTRA F (station) 1.6

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het betreft een opel astra f (station) 1.6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat durf ik niet te zeggen, de auto is 2de hands gekocht en heeft 140.000 gereden

Het beste antwoord

Er past maar EEN type remschijf op iedere auto !
Voor de OPEL ASTRA F 1.6 gebruikt OPEL/GM 3 types.
Massief 236 mm. , dikte 12,6 mm.
Geventileerd 236 mm. , dikte 20.0 mm.
Geventileerd 256 mm. , dikte 23.9 mm.
Monteer altijd nieuwe remblokken ( ATE remsysteem ).
Gebruik een 7 mm. inbus(zeskant)sleutel.
Prijs = kwaliteit , A merk remt beter dan een B merk , kost dus meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk ff bij mister-auto.nl
Daar vul je het kenteken in en krijgt gelijk te zien welke schijven je moet hebben, voor jouw type is maar 1 maat geschikt dus andere maten zullen simpelweg niet passen

Vervangen kun je idd zelf ook wel als je een klein beetje vertrouwen hebt in jezelf

Anders aan een kennis of vriend vragen die meer ervaring heeft
samen sta je sterk .....