welke voor en of nadelen zitten er aan het privé leasen van een auto?

Ik heb wel verscheidene onderwerpen hierover gevonden, maar die zijn alweer meerdere jaren oud, en na mijn weten en onderzoek zijn er alweer nieuwe regels voor privé leasen, maar waar het mij omgaat is welke echte nadelen er eigenlijk aan vast zitten.
Dit word namelijk natuurlijk nooit genoemd.

Ik heb voornamelijk mij info ingewonnen bij http://www.smilease.nl/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Alles heb een nadeel en een voordeel.

Voordeel, Je hebt geen enkele onderhoudskosten over de hele looptijd. je rijdt nieuw, geen verzekering, geen belasting etc etc.
Als ik schade heb ben ik enkel een eigen risico kwijt van ik meen 140 euro. Maar ga geen extra premie betalen!
Nadeel je auto is na 4 jaar niet van jou.

Ik heb een tweede auto geleast om puur op en neer naar mijn werk te rijden. (Vrouw gebruikt andere)
Het is een kleine Chevrolet Spark op Gas. Ik krijg circa 260 euro reiskosten per maand en betaal 245 euro lease. Daarnaast tank ik voor 20 euro mijn tank vol met gas.
Ik ben dus nauwelijks geld kwijt aan die auto.

na 4 jaar neem ik weer een nieuwe en zo rij ik altijd nieuw en voor een vaste prijs per maand.

Maar de auto is niet van jou,. BEsef dat als je een auto met een lening koopt je ook veel meer betaald!