Heb ik mijn auto beschadigd door hem tijdens het rijden in zijn achteruit te zetten?

Ik reed rond de 30km/h remde hard en stopte de versnelling in de r. De auto stond nog niet stil dus ik hoorde een geluid kgggg. Heb ik hiermee de auto flink beschadigd?

3 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (1)

Als je verkeerd schakelt kan de versnellingsbak behoorlijk te keer gaan. Wat je hoort zijn de tanden van de kamwielen (tandraders). Als je nog normaal kunt rijden en schakelen is er niets aan de hand.