Kan ik ergens berekenen hoeveel de BPM (Import) zal zijn op een VW Caddy 1,9 SD Kombi uit 1999? En hoeveel wegenbelast. (mnd.) zal ik moeten betalen?

De (gemeente)bestelwagen (Diesel, 47 Kw) heeft rond de 85.000 km gereden en heeft hier en daar wat roestplekjes. Men vraagt er € 3.500,- voor. Interessant om te importeren of krijg ik hier nog de nodige kosten die ik mogelijk over het hoofd zie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Autoweek heeft een bpm calculator op de website. En uiteraard krijg je kosten van het transport, een eendagskenteken (ong. 75 euro incl verzekering) de keuring en eventuele reparaties. Ik neem aan dat er geen garantie op zit.
paulus811
11 jaar geleden
Pas op met internet calculators zoals Autoweek. Deze calculators geven enkel de BPM berekening volgens de door de belastingdienst ontwikkelde afschrijvingstabellen.

Recent zijn er diverse uitspraken door de rechtbank geweest die aangeven dat er ook uitgegaan mag worden van de Handelswaarde van de auto (vaak veel lager) via de diverse koerslijsten.

Er zijn diverse bedrijven die je gratis een BPM indicatie geven en die vervolgens het papierwerk voor je kunnen regelen, dit heeft bij de import van mijn BMW 530d uit 2011 ongeveer €2.000 opgeleverd vergeleken met de berekening die ik gemaakt heb via de autoweek BPM calculator