de stuur van mijn fiat punto blijft op slot

dan is het heel zwaar sturen en als je een bocht moet nemen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.8K

Het beste antwoord

Dat herken ik... heeft mijn Punto soms ook last van. Dan brand er ook een rood lampje (stuur) op het dashboard. Meestal start ik de auto opnieuw en dan is het weer normaal. Ik heb wel eens gehad dat het pas na 4x opnieuw starten weer normaal was. Vind het heel raar omdat het niet elke keer het geval is. Soms 2 of 3 x achter elkaar, soms maanden niet.

Het instructieboekje geeft dit aan: "als het lampje blijft branden werkt de elektrische stuurbekrachtiging niet meer en moet met meer kracht aan het stuur worden gedraaid. Het rijden met de auto wordt hierdoor niet beïnvloed. Neem contact op met de Fiat-dealer."

Mocht het opnieuw starten van de auto geen verschil maken, dan zou ik toch ff naar de garage gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naast het mogelijk defect zijn van de stuurbekrachtiging kan het ook zijn dat de bandenspanning voor te laag is, een te lage bandenspanning verhoogt de rolweerstand wat resulteert in zwaarder sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet de bandenspanning wel heel laag zijn en zou de auto over de weg zwabberen. Dit kun je ook zien als je auto bijna met de velgen aan de grond staat. Door de wielvlucht en de stand van de fuseepen of kogels zwenkt het wiel rondom het snijpunt van deze twee.