hoe gebeurt de overbrenging dan ?

Wanneer men zegt dat je wagen, in dit geval een Mazda 3, geen distributieriem heeft die vervangen moet worden aan 100.000 kilometer, hoe gebeurt de overbrenging dan wel?
en komt daar eventueel andere slijtage bij ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

je hebt ook nog motoren met onderliggende nokkenas,dus deze nokkenas word door middel van een tandwiel rechtstreeks op een tandwiel van de krukas aangedreven(2op1)
en door middel van stoterstangen worden de kleppen dan boven in de motor aangedreven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt chevy

Andere antwoorden (1)

Dat gebeurt dan bij personenauto's met een distributieketting. Deze hebben meestal geen onderhoudsinterval. Wel moet dit systeem constant gesmeerd worden en zit er een hydraulische kettingspanner op die door de motorolie op druk gehouden wordt, deze kan slijten en als de ketting niet voldoende op spanning is kan deze gaan klapperen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit klopt niet,de spanning van de ketting word door middel van veerdruk erop gehouden.
motorolie heeft namelijk niet de eigenschappen van hydroliekolie die vrijwel niet samenpersbaar is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kom toch echt regelmatig auto's tegen met een hydraulische kettingspanner hoor: BMW Nissan VW Audi. Het gaat ook niet om hoge drukken, dus voldoet motorolie prima aan de eisen en is geen hydraulische olie nodig. Motorolie is ook vrijwel niet samenpersbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, bedankt allen