Waarom zijn er nog geen systemen waarbij een autobestuurder via een soort van "matrixborden" naar de best mogelijke parkeerplek wordt gebracht?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het lijkt mij ten eerste lastig om dit te 'instaleren' als je kijkt naar hoe parkeerplekken nu over het algemeen gewoon met witte strepen, of drempels afgebakende plaatsen zijn en er dan een detectie systeem zou moeten zijn of een systeem waarbij iemand aangeeft dat die op die plaats staat. Dan moet er nog een geheel verwerkingssysteem achter zitten en noem maar op.
(wat een flinke upgrade is op het kaartjes uitgekeerd - kaartjes ingeleverd systeem)

Maar al met al het is vast mogelijk en ookwel op een relatief efficiente manier in te voeren. Dan zou je voor betaal garages moeten kijken naar wat het extra op zou leveren het kost ten eerste geld om het te instaleren en vervolgens nog om te onderhouden, daarnaast zou het niets opleveren aangezien er niet echt sprake is van ernstige concurentie in de parkeerbranche en toch een van de hoofdfactoren de locatie van de parkeergarage zelf in verhouding tot je bestemming is.

En voor de openbare parkeerplaatsen betreft zou het opzich wel handig kunnen zijn, maar dan komt de vraag alweer op het geld neer want dan gaat het om publiek geld wat in die richting niet echt vrijelijk vloeit :P.

Dit allemaal wel erg jammer want het zou niet alleen handig zijn om meteen een (gunstige) plek te vinden, maar ook om de auto terug te vinden wat ook vaak best lastig is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vind ik een heel goeie vraag. Het zou een pak aangenamer zijn wanneer je een parkeergarage binnenrijd, direct naar een aantal beschikbare parkeerplaatsen wordt 'geleid'. Met behulp van een op dat moment gegenereerd banenpatroon dat je moet volgen wanneer je je ticketje krijgt vb. De beschikbare plaatsen zou men kunnen bepalen door op elke parkeerplaats een sensor te plaatsen die een wagen detecteert en zo bepaald of de plaats nog vrij is op dat moment. Wanneer je dus een ticketje krijgt wanneer je binnenrijd staan daarop de actuele gegevens die op dat moment gelden. Het ticketje of sensorkastje dat je meekrijgt zou zo zijn gebouwd dat het je via sensors/chips/electrische banen naar de juiste plek(ken) brengt.
Ik denk wel dat zo een systeem vrij duur gaat uitvallen en misschien vandaar dat ze je liever een aantal toeren laten rondrijden om een juiste plek te laten vinden. Want hoe meer tijd je verliest, des te beter voor de omzet ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
.Het zou wel ideaal zijn.
Maar dan zou op ieder parkeervlak een sensor geplaatst moeten worden,die via een computer de vrije plaats aan moet geven.Ik neem aan dat men hier niet in wil investeren,vanwege de hogere kosten.
\
Groeten.