Hoe "plak" je een strook zonneweerfolie op de voorruit van een auto?

Ik heb een strook zonneweerfolie van ca 10cm breed. Om niet altijd de zonnekleppen te hoeven gebruiken.
Had deze volgens instructie bevestigd. De folie wordt via water geplakt. Dus water sprayen op de ruit en de folie blijft hangen.
Nu stap ik net de auto in en ligt die folie eraf.
Dus mijn vraag is hoe bevestig je die folie goed, zodat hij er niet meer vanzelf afgaat. Of is het nu te koud daarvoor en moet ik speciaal wachten op temperaturen boven 10graden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Het beste antwoord

Ja je zal moeten wachten op een beetje hogere temperaturen. Of je moet de auto in een verwarmde box kunnen stallen.
Dan gewoon met zeepwater de ruit en strook nat maken op zijn plaats schuiven en met een raamwisser de luchtbelletjes er tussen uit wrijven een dagje laten drogen en het zou perfect moeten werken.
Let wel op dat er nergens meer luchtbelletjes onder zitten, eventueel met een speld een gaatje prikken in het belletje en dan de lucht weg wrijven. Zeker bij de randen moet het folie goed aansluiten zonder lucht er tussen.

veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met zeepwater nat maken, en zo nat als je maar kunt, en dan kun je de hele strook nog verschuiven en alle lucht er met een lepel uitstrijken... Dan een dagje laten drogen, het water verdampt eronder uit...

Wel bij een beetje christelijke temperatuur doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vocht onder de folie bevriest natuurlijk ook en zet uit, hierdoor kan er lucht tussen komen en droogt het water op.
Je zal met dit koude weer wat vaker moeten sproeien onder je folie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat dat ook gebeurt Ed. Het is alleen een K-klus, omdat het water natuurlijk ook druipt en je de hele ruit van binnen moet schoonmaken.
Is misschien anti-vries is ipv water?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sproei je alleen het folie nat!
Anti-vries zal wel uitkristalliseren op je ruit, denk ik.