Straks extra BTW op benzine in NL, is Belgie veel goedkoper of stijgt het daar ook?

Vandaag betaalde ik hier in het dorp 1,82 voor euro. Wat kost 1 liter straks met die extra BTW en wat kost 1 liter in Belgie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
ItisILeClerc
11 jaar geleden
ik betaal €1.56 net over de grens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar tank je dan als ik vragen mag? Ik woon bij Tilburg in de buurt en net over de grens bij Poppel scheelt het niet zoveel.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Wilrijk, bij Antwerpen - een zelfbedieningspomp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik heb nu ook een website met adressen; http://brandstofprijzen.vroom.be/best_price.php/BE_a/1/Antwerpen

Het beste antwoord

Inderdaad stijgt de prijs van de benzine, tenminste, als de 2% extra doorberekend wordt. Dat is wel waarschijnlijk, omdat, in tegenstelling tot winkels met mooie prijzen als 9,99 euro, we gewend zijn dat de prijs van benzine stijgt.

In België wordt de BTW niet verhoogd per 1 oktober, dus zal de benzine daar goedkoper zijn. Waarschijnlijk zullen de pompstations rond de grens echter richting de Nederlandse prijzen gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je nu € 1.82 betaald dan ga je straks op 1 oktober € 1.85 betalen. In belgie is geen btw verhoging.