Waarom rijden er nog zoveel (moderne) auto's met wegenwacht/ANWB-stickers of schildjes?

Vroeger was zo'n schildje een bewijs van lidmaatschap, maar tegenwoordig heb je daar een pasje voor. Waarom hebben zo veel auto's dan nog deze stickers?

Picture for question
13 jaar geleden
in: Auto's
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die heb ik nog nooit gezien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk nu 22 jaar in de autobranche ,maar ik zie de stickers nooit meer..
In de jaren '90 werd het al sporadisch,maar nu zie ik ze nooit op moderne auto's
bamibal
13 jaar geleden
Ik heb ze deze week toevallig een paar keer gezien, vandaar mijn vraag. Maar misschien valt het in werkelijkheid wel mee!

Antwoorden (2)

Het is een collectors item geworden!

Sommige vinden het leuk om deze inmiddels nostalgie geworden plaatjes nog steeds op hun auto te showen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mij nooit opgevallen, dat het er zo veel zijn. Maar soms zie ik het ook weleens.

De enige reden is het opleuken van je auto. 't Is veel mooier dan een sticker met allemaal onzin erop ("ik rem niet voor ....." vul maar in) Het geeft je auto een persoonlijk tintje, en daar hebben sommige mensen behoefte aan.

Volgens mij kun je het bij de ANWB ook niet kopen, om de doodeenvoudige reden dat het niet nodig is. Maar b.v op onderstaande site kun je voor 20 Euro zo'n schildje kopen, net zoals een NL schildje. (ook niet nodig dus)

Ik heb niet zo'n behoefte aan zo'n ding, maar ik kan me voorstellen, dat op bepaalde auto's het op de gril wel grappig staat.