Door rood rijden als een brug open is? Mag dit?

Stel dat er een brug open is. Er is 1 rijstrook voor zowel rechtdoor als rechtsaf. De auto's die rechtdoor moeten die moeten wachten omdat de brug open is. Het stoplicht is dan ook op rood en blijft rood. Maar dat stoplicht geldt ook voor rechtsaf. Ik zie dan vaak veel auto's die rechtsaf moeten, ook rechtsaf slaan, terwijl het stoplicht nog op rood staat. Mag dit? Dit is gewoon onhandig voor degene die rechtsaf moeten slaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (3)

Nee, door rood rijden mag nooit. Of het wordt geaccepteerd is een ander verhaal, maar dat kan ik niet oordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Néé, ondanks dat het vaak niet echt logisch lijkt! Rood is stoppen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat mag niet.
Maar staat er een rond licht of een licht met een pijl?