Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar dienen de voelsprieten (naast de wielkasten) van de Sherriff van Cars voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, ja deze heten inderdaad "curb feelers" In de tijd dat grote, zwaarte en breedte nog geen probleem waren (the good old time's) deze echt nodig. De auto's (chevy's, Old's, Plymouth, Caddy's en Chryslers) waren zo groot en hadden dusdanig grote vinnen dat het overzicht vlakbij de auto slecht was. De feelers zijn van metaal en aan het chassis bevestigd. Als je ging parkeren en de feeler raakte de stoep of ander obstakel dan hoorde je dat in de auto (mits je de radio/ 8 track niet te hard had staan) Uit diezelfde tijd had je de bumper sticks, deze stangen waren op de hoek van de bumper gemonteerd zodat je de hoeken van je slagschip makkelijk kon bepalen. Het is dus inderdaad een voorloper van het park distance control system zoals we het nu kennen.

Grtz. Edwyn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, je antwoord was erg duidelijk!

Andere antwoorden (2)

Dat zijn een soort 'antennetjes' gemaakt van rubber of metaal die de bestuurder waarschuwen als je tegen de stoep of zoiets aankomt. En dat voorkomt dus dat je banden worden beschadigd.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik vind het wel een goeie uitvinding. Waarom heb ik die niet op mijn auto?
Ha, die DaddyRebel;

Antwoordman snapt het. Curb Feelers werden die dingen in de 50's en 60's genoemd en waren een tijdlang erg populair op die grote Yank Tanks in de Joe Naait't Steeds. Een soort parkdistance control devant la lettre dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding