Kan er andere radio in Honda Civic 1.4i uit 2005?

Weet iemand of je de radio van een Honda Civic 1.4i uit 2005 kan vervangen? Is dit makkelijk zelf te doen of beter laten doen? Waar moet ik op letten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (2)

Vaak kun je bij een "auto-audio-inbouw-zaak" terecht voor een hulpstuk waar jou radio in past. Ook bij een honda dealer maak je grote kans.

Je zult het stuk waarin de radio is verwerkt er dan uit moeten halen en dat stuk, (hulpstuk met een gat voor je andere radio) in moeten bouwen.

Dit kun je immers beter laten doen als je er geen verstand van hebt, want vaak moetten er meerdere delen van je dashbord worden verwijderd om dat ene kapje los te krijgen, met alle schade van dien. Maar een beetje handig iemand kan dat natuurlijk ook zelf ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook deze civic, en het kan zelf, maar het is echt niet gemakkelijk! Je dient namelijk de hele middenconsole los te maken.

* draai de pook los
* trek voorzichtig het paneeltje rond de pook los, van onder naar boven
* verwijder de stekkers van de 12v socket en waarschuwingsknop
* draai die 2 schroeven los onderaan
* draai schroeven los aan de zijkanten (via handschoenkastje en paneel onder stuur)
* haal de kabels los, die de draaiknoppen bedienen (dit is erg moeilijk! Volg ze met je handen in je dash)
* trek de middenconsole voorzichtig los van onder naar boven

Succes!!!