Is het mogelijk om LED verlichting te plaatsen in een volkswagen Golf 6 Comfortline, aangezien deze boordcomputer anders is als die van de Highline?

De VW-dealer geeft aan dat het praktisch onmogelijk is omdat er dan een nieuwe boordcomputer in moet e.d.. De highline en GTI hebben dit aangepaste boordcomputer wel. Aangezien ik ze graag wil hebben, zou ik willen weten of er een manier is om deze kosten te kunnen omzeilen, door een eenvoudigere manier?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Zijn de LED's voor de verlichting? of ook voor knipperlichten?
Je kan dan een CAN-bus storing krijgen, oftewel, melding dat je lampen kapot zijn.
Sommige mensen lossen dit op door het te negeren, of door weerstanden tussen de verlichting te solderen.
Mijn eigen Opel Vectra heeft niet zo'n moderne computer, mar de stadslichten heb ik vervangen door LED's en nu kleurt het beter bij de xenon koplampen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Bassa;

De dealer wil graag geld aan je verdienen en als zij het al afraden is het niet echt een haalbare kaart. En op eigen houtje aan de gang gaan met LEDjes leidt waarschijnlijk niet tot het resultaat wat je wilt. Bijna alles is mogelijk, maar helaas vaak tegen (te) een hoge prijs.