Hoe kan het zijn, dat wanneer ik mijn wagen voltank met bezine, ik vanaf dat moment een benzinelucht in mijn auto ruik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk omdat je de gassen / geuren die op het tankstation van de benzine afkomen, meeneemt de auto in. Het vervliegt ook vaak binnen een paar minuten... Toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u uw wagen aftankt dan worden de benzinedampen uit de tank geduwd door de ontluchting ( deze zit bij de vulhals ).
Deze dampen komen uw wagen binnen door de kieren en ventilatieopeningen.

Zodra u gaat rijden dan verdwijnen de dampen weer door de zelfde openingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Laat) de vulpijp en de be- en ontluchtings slangetjes daar omheen nakijken. Vaak een uitgedroogd slangetje wat scheurtjes heeft of als er nog een metalen vulbuis is kan hij doorgeroest zijn. Jongere auto's hebben niet voor niets al kunststof delen die niet doorrotten....