als ik bij mijn bestemming aankom en wil de inrit opdraaien, mag ik er dan vanuit gaan dat deze vrij is? Ik heb schade aan auto door een kinderfietsje

De inrit is erg onoverzichtelijk omdat hij wordt afgeschermd door een beukenhaag, het fietsje is erg klein. Is hier nalatigheid in het spel? Zijn de ouders aansprakelijk voor mijn schade? Een inrit is geen openbare weg, maar de schade aan mijn auto is rond €1000 en het fietsje is jaren oud en dus nog maar een paar tientjes.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind dat je altijd en overal rekening moet houden met obstakels en/of hindernissen, dus ook op je inrit. In hoeverre je nalatigheid bent als je een kind bent weet ik niet, kwestie van de verzekering bellen, of even met een jurist van de jurofoon bellen. Ouders blijven in veel gevallen voor schade en/of letsel bij anderen verantwoordlijk Toegevoegd na 3 minuten: kijk hier eens, zie onder

Nee, de nalatigheid is geheel aan u te verwijten. U moet zich namelijk er van overtuigen dat de inrit vrij is eer u oprijdt. Daarbij rijd u dus tegen iets aan wat op privaat terrein staat. Niet alleen de schade aan uw voertuig is voor u zelf maar ook de schade van het fietsje.

Je bent zelf verantwoordelijk. Geen goed overzicht is geen excuus. Daar moet je je op aanpassen. Wat als er nog een kind op dat fiets gezeten had?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100