Verbruik auto zonder gas geven

Met dit weer rijdt mijn auto zonder het gaspedaal aan te raken al 40 in de derde of vierde versnelling. Hoeveel brandstof verbruik ik? Kan me niet voorstellen dat de brandstofleidingen dan ook dichtgeknepen zijn zoals normaal bij gas los, namelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op wat voor brandstof rijd je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benzine gewoon. 1300cc met 75pk trouwens, geen toerenteller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor auto rij je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mitsubishi Lancer uit 1996
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het een automaat?
Want je zegt: "Met dit weer rijdt mijn auto zonder het gaspedaal aan te raken al 40 in de derde of vierde versnelling." en je zegt niet: "Met dit weer rijdt ik in mijn auto zonder het gaspedaal aan te raken al 40 in de derde of vierde versnelling." Een automaat neemt meer benzine, en een automaat is anders afgesteld. De info of je een automaat hebt, is dus nodig om een goed antwoord te kunnen geven.

Antwoorden (4)

Het verbruik zal op zich wel meevallen denk ik.Maar ik zou mijn auto even laten afstellen als hij zo hard rijdt zonder gas te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste is het heel slecht voor je auto om in zo'n hoge versnelling met stationair toerental te rijden.
Het verbruik zal wel meevallen maar niet zuiniger zijn dan in de juiste versnelling die snelheid te rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rijd altijd 40 in de derde versnelling, vanaf 30 schakel ik over. Dat is me zo geleerd met rijles en de auto trekt het normaal makkelijk, alleen met dit weer loopt hij het al uit zichzelf. In de tweede versnelling loeit hij vanwege het hoge toerental, is dat dat beter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat voor een auto jij hebt maar zelfs in het "nieuwe rijden" ga je pas naar zijn 4 bij 50 en schakel je tussen de 2000 en de 2500 toeren.
Als je een stabiele snelheid rijdt is dat ook geen probleem maar als je wilt accelereren of een helling op wil komt daardoor zoveel krachten op de motor dat het niet vreemd is dat tegenwoordig de ene versnellingsbak na de andere stukgaat.
Normaal draait een motor tussen de 750 en de 1000 r/pm dus als jouw auto daarmee 40 rijdt in zijn 4 is dat veel te laag om soepel en efficiënt te rijden
Zolang je motor niet op bedrijfstemperatuur is, zal hij inderdaad met verhoogd stationair toerental draaien.
Hoeveel brandstof jouw auto verbruikt is afhankelijk van verschillende factoren zoals merk en type auto, brandstofsoort, leeftijd, type motor en omstandigheden van gebruik.
Ik werk al zo'n 40 jaar met en aan auto's, maar ik heb nog nooit een auto gezien, waarbij de brandstofleiding dichtgeknepen wordt.
jc54
13 jaar geleden
Het verbruik van de auto zal in verhouding hoog zijn tegenover het normaal gebruik .
Omdat bij laag toerental de motor extra kracht zal moeten leveren aan het vliegwiel .
Bij een hoog toerental zal het vliegwiel door zijn snelheid bijna geen kracht nodig hebben om te blijven draaien .
Draai maar eens langzaam aan een fietswiel dan moet je iederkeer aan draaien om het draaiend te houden .