Wat kost het om een distributieriem te laten vervangen van een VW Polo (1995), 1.4 benzine motor ? Huidige garage noemt een bedrag boven de 300 euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
10.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedrag klinkt me niet raar in de oren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog, ik meende dat het rond de 400 lag.

Antwoorden (4)

300€ is een lage prijs. Als daar ook het normale onderhoud bij hoort zit je gauw op 600...700€.
Dat is dus normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je huidige garage heeft gelijk,ga je naar de vw dealer dan ben je meer kwijt.

Meestal ben je rond de 350,- kwijt want als het goed is moet ook de waterpomp vervangen worden.

Het beste kun je eens links en rechts bij garage's informeren wat zij voor deze reparatie vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kun je enkele garages bellen maar geen dealers .
Omdat de prijs nogal verschillend is .
Zoek een eenmansgarage die zijn meestal het goedkoopst
En het is aangeraden om dan alles te vernieuwen dus ook de waterpomp en de rollagers .
En dan zul je uitkomen op een bedrag van rond de € 300,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boven de 300,-?
Mag ik aannemen dan tussen de 3 en de 3.5 honderd.
Dat is een schappelijk bedrag, Het is natuurlijk niet alleen de riem maar daar komen dan de drukrollen ook bij alsmede het uurloon, meestal nemen ze in overleg de waterpomp ook mee.
Het is natuurlijk altijd nog veel geld, maar als zo'n ding breekt ben je vele malen duurder uit.
Wat je eventueel kan doen is een goede beunhaas opzoeken, meestal rekenen zij alleen materiaalkosten en wat handgeld, maar je kan dan nergens op terugvallen mocht het verkeerd aflopen.