Als er auto's worden aangeboden, bijna nieuw, paar km op de teller bij een merkdealer wat kan er dan mee zijn? Wat kan de reden van de verkoop zijn?

Zoek auto met weinig km. goede prijs

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Het kan een showroommodel zijn of een (ver)oud(erd) model, die ze zo snel mogelijk uit de peiling willen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou kunnen ja, je hebt namelijk demo auto's en showroomauto's maar ik vind wel dat de verkoper moet zeggen dat het een showroomauto was: http://www.autoscout24.nl/modellen/demo-auto/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, heel goed mogelijk; die auto zal toch een keer van de boot en de transportauto moeten zijn gekomen en dan bij de garage zelf nog wat, dus die 6 km kan wel kloppen. Dat verouderde model bedoel ik eigenlijk ook een showroommodel mee, alleen die willen ze weg hebben omdat de nieuwe versie uit is.

Andere antwoorden (3)

In juli is de BPM verhoogd. De merkdealer heeft voor die tijd een aantal autos op kenteken gezet, zodat deze nog onder het oude belastingregime valt en dus goedkoper is. Een slimme truc dus, maar de auto is nog steeds nieuw!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan heel goed een schade auto zijn.
veel mensen die in redelijk nieuwe auto's rijden, ruilen een auto in na een aanrijding.
de ingeruilde auto wordt door de garage opgeknapt en te koop gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En die heeft dan 6 km op de teller?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoezo 6 km ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de vraag staat al 'enkele kilometers' en dat wordt bevestigd in de reactie naar freekfluweel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik begrijp wat je bedoelt.
een bijna nieuwe auto kan ook een schade auto zijn, maar 6km is wel erg nieuw :) dat is de garage uitrijden tegen de eerste boom aan, kan ook ! maar dat bedoelde vs dus misschien niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@sibleyras: bedankt voor je verhaal,zeer gewaardeerd,want:
jouw verhaal is het ongevraagd bewijs van mijn antwoord :)
Showmodellen en de Bpm verhoging zijn al vernoemd en ligt ook het meest voor de hand, maar toch wil ik er nog een paar mogelijkheden bijnoemen.
Voertuigen kunnen ook opgekocht zijn uit een faillissement maar kan ook een opheffingsverkoop zijn.
Meestal zijn dergelijke wagens opgekocht dmv een veiling en worden zo weer doorverkocht.

De bovengenoemde wagens verkeren nagenoeg in nieuwstaat en mankeren dus niets.
Op een enkele uitzondering na natuurlijk, tijdens het transport op zo'n vrachtauto kan er ook wel eens wat misgaan, of in de showroom.