Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bouw je de bekleding in van een auto?

Zoals ik al eerder vroeg in een vraag was waar kan ik de bekleding vinden van de Kia Picanto 1.0 LX.

Ik wil graag de bekleding van alle 4 de deuren vervangen de bekleding is van plastic.

Hoe kan ik dit vervangen?
Is dit een soort click systeem of moet je hier zelf niet aan beginnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
723
Ritsuka
11 jaar geleden
Volgens een collega van mij is het lastig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En komt u niet verder met de KIA club? (in een eerdere gestelde vraag)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik heb de onderdelen kunnen vinden daar. Maar ik wil graag zelf proberen om ze er in te bouwen dan hoef ik niet altijd anderen te vragen. Altijd leuk om iets bij te leren!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo Nesoor,

Als je dat hier vraagt vind ik dat je er niet aan moet beginnen !

De deurbekleding is een klik en schroefsysteem, te weten geklikt langs de buitenkant ( soms ook schroefjes) en waar hij verder geschroefd is is per auto verschillend.
Verder denk ik dat je in ieder geval achterin raamslingers hebt, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig om te demonteren (kan ook met een doek, maar dan moet je weten wat je doet)

Het is dus als je het weet een "simpel" klusje, maar anders sloop je meer en word het niks.

Groeten Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties! Meer mensen zijden toch dat je er beter zelf niet aan kon beginnen mits je het zelf weet hoe het moet. En wat je met raamslingers bedoel weet ik niet dat denk ik meer aan een verjaardag, en met een doek hmmm..... Ik denk dat ik het inderdaad even aan een garage vraag.

Andere antwoorden (1)

Misschien dat er ergens een paar schroefjes zitten maar in principe is het een kliksysteem. Als je ergens kleine plastic ronde dopjes ziet, moet je die eraf wippen, daaronder zit een schroef. Zo net, gewoon bij de rand van een paneel een brede schroevendraaier eronder zetten en wippen maar. Kan je rustig zelf doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding