Hoe bouw je de bekleding in van een auto?

Zoals ik al eerder vroeg in een vraag was waar kan ik de bekleding vinden van de Kia Picanto 1.0 LX.

Ik wil graag de bekleding van alle 4 de deuren vervangen de bekleding is van plastic.

Hoe kan ik dit vervangen?
Is dit een soort click systeem of moet je hier zelf niet aan beginnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hallo Nesoor, Als je dat hier vraagt vind ik dat je er niet aan moet beginnen ! De deurbekleding is een klik en schroefsysteem, te weten geklikt langs de buitenkant ( soms ook schroefjes) en waar hij verder geschroefd is is per auto verschillend. Verder denk ik dat je in ieder geval achterin raamslingers hebt, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig om te demonteren (kan ook met een doek, maar dan moet je weten wat je doet) Het is dus als je het weet een "simpel" klusje, maar anders sloop je meer en word het niks. Groeten Leonard

Misschien dat er ergens een paar schroefjes zitten maar in principe is het een kliksysteem. Als je ergens kleine plastic ronde dopjes ziet, moet je die eraf wippen, daaronder zit een schroef. Zo net, gewoon bij de rand van een paneel een brede schroevendraaier eronder zetten en wippen maar. Kan je rustig zelf doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100