Waarom reed Steve Jobs in altijd dezelfde auto type die hij elke 6 maanden wisselde en nooit een kenteken op zn auto had?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1K

Antwoorden (2)

De reden dat de medeoprichter van Apple vaak alleen een kentekenplaathouder op zijn auto had - met een streepjescode in het midden - was omdat het simpelweg niet verplicht was in zijn geval. Want volgens de geldende regels in Californië hoef je de eerste zes maanden na aanschaf van een nieuwe auto nog geen kentekenplaat te monteren. En dat is dus precies wat Steve deed: binnen zes maanden ruilde hij zijn SL55 AMG steeds weer in bij een leasemaatschappij voor een exacte kopie. En zo kwam hij er dus mee weg.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat was daar het nut/voordeel van dan? Geen wegenbelasting?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet traceerbaar na verkeersovertredingen? Anoniem kunnen blijven?
Amadea
11 jaar geleden
Zou het niet zo zijn dat Steve Jobs nou eenmaal een persoon was die als hij iets naar zijn smaak had gevonden hij daar niet meer van afstapte? Net als de zwarte coltrui gewoon altijd dezelfde auto zonder kenteken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hoe logisch is het als je anoniem wil zijn door in een dure auto te gaan rijden zonder kenteken. En dan niet 6 maanden later een ander type of kleur. Nee exact hetzelfde model. ( net als zn coltrui) Het zal zn recalcitrante ik ben APPLE gedrag wel zijn. het was een behoorlijke narcist als ik het zo lees. die deed alsof hij 1 us$ kreeg. Ja dat was zijn loon. Maar de bonus van 80 miljoen per jaar kwam niet uit de lucht vallen..
Zoals amadea al aangaf: in Californië is een wet die zegt dat je binnen 6 maanden een kenteken op je auto moet hebben. Jobs had een contract met een leasemaatschappij, waardoor hij elke 6 maanden een nieuwe auto kreeg (en dus geen kentekenbewijs hoefde te hebben). Steve Jobs was volgens zijn biografie een vrij opstandig persoon, en dit is dus één van de voorbeelden van dit gedrag.