Hoe vervang je een v-snaar?

Ik wil graag een v-snaar vervangen omdat mijn huidige v snaar te ruim is geworden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Van de grasmaaier?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Haal de oude eraf, doe de nieuwe erop. Als je een poelie los kan draaien dan kan je de spanning eraf halen en na de nieuwe erop gedaan te hebben de spanning er weer opzetten. Anders eerst van de grote poelie af dan de van de kleine af. En als je hem er op doet eerst op de kleine poelie dan de grote. https://www.youtube.com/watch?v=_6QcwnrDlC0
jc54
6 jaar geleden
V-snaar....waarvan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Als je een poelie los kan draaien dan kan je de spanning eraf halen"
Moderne auto's met airco-compressor of turbocharger hebben vaak een "belt-tensioner" Dat scheelt een hoop gel*l met poeltrekker hebben veel fabrikanten kennelijk gedacht...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah, ik heb enkel ervaring met een Mercedes uit 77 dus ondertussen zal er wel wat veranderd zijn idd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
(update: foto's zijn toegevoegd)
En wat lukt er niet aan de tegengestelde actie van het opleggen van de v-snaar vs. het er af halen, wat je blijkbaar wel gelukt is?

Het beste antwoord

Ik denk dat het bij deze wel moet lukken zonder demontage. De nieuwe snaar eerst in de diepe V-schijf, en dan voorzichtig op de andere schijf draaien. Let op, GEEN schroevendraaier o.i.d. gebruiken, want daarmee kan je de schijven beschadigen.
jc54
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een panty bij gebrek aan een echte onderweg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
De vraag is 'hoe' niet 'waarmee'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is ook logischer! merci, ik verwijder mijn antwoord.