Wanneer je je B-rijbewijs haalt, krijg je dan je AM "cadeau"?

Met andere woorden: mag je met een autorijbewijs scooter rijden? Ik weet dat het een paar jaar geleden wel zo was, maar is dat nu nog zo? En in 2017?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/vervoer/overig/vraag/532314/scooterrijbewijs-autorijbewijs-2015
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, ook in 2017 mag je scooter rijden met een autorijbewijs
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/bromfietsen-snorfietsen/vraag/596151/2017-autorijbewijs-haalt-rijbewijs-scooter

Antwoorden (1)

De vraag is al vele malen gesteld.

Ja, bij B krijg je AM cadeau. Ook in 2017. Zou dat anders zijn geworden, dan was dit nu al lang bekend.

Je mag hiermee op een bromfiets rijden. Het woord scooter kun je beter niet gebruiken, want dat kan zowel wijzen op wat voor de wet een bromfiets heet als op een motor. Voor een motor is nog steeds een apart rijbewijs nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Verder krijgt iedereen die zijn rijbewijs B voor 01-07-15 heeft gehaald, bij de eerstkomende verlenging daarvan ook nog rijbewijs T cadeau (trekkerrijbewija).

Toegevoegd na 1 uur:
Ook als je alleen een geldig motorrijbewijs hebt,, mag je op een bromfiets rijden.
Computoon