brandstof lampje doet raark, misschien dat één van jullie mij kunnen vertellen wat het is? (zie extra uitleg)

Als de brandstof van mijn auto bijna leeg is begint de brandstof lampje aan te gaan. na 2-3min gaat het weer uit en blijft tijdje uit.

Soms in de bochten gaat het lampje ook branden, zou het te maken hebben met hoeveelheid brandstof je hebt?

Het is trouwens benzine

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

als het lampje aan/uit/aan/uit gaat, komt dat omdat je bij bijvoorbeeld remmen een schok/beweging in de tank teweeg brengt, waardoor het even lijkt dat er genoeg benzine inzit.
ook bij door de bocht rijden veroorzaak je die beweging in de tank met het zelfde resultaat.

de tank is bijna leeg, dat betekent het . even tanken !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook bij het stil staan gaat het lampje zomaar aan, wanneer ik dan weg rij dan gaat het weg of hij blijft branden. dit had ik met mijn vorige auto niet. ik vind dat het goed gecorrigeerd moest worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelf heb ik ook oude auto's gehad en bij de ene ging dit kapot en bij de andere weer wat anders.
meestal kost het een kapitaal (relatief) om zoiets te (laten) repareren, maar misschien is het met een benzinemeter wel de moeite waard.
je kan ook onthouden wanneer je getankt hebt en uiteraard hoeveel kilometer je gereden hebt.

Andere antwoorden (1)

Je zit dan aan de grens tussen te weinig en genoeg. Als je auto op een helling staat gaat het lichtje branden omdat dan net wel de grens bereikt is en als je dan weer horizontaal staat is het lampje weer uit.
Ik heb het ook met mijn oliepeilmeter.