Waarom zou je dit willen, je hebt lesgeld betaald en examengeld. Je kunt als jij je rijbewijs moet verlengen dit ook kunnen laten, dan vervalt het ook.

Toegevoegd na 3 minuten:
Alleen bij een rechtsprocedure na een overtreding kan deze officieel worden ingetrokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt niet uit waarom de vraagsteller het wilt toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- is trouwens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een tegenvraag en antwoord. En een min meer of minder doet mij er niet toe :-)
De wetgever kan zich blijkbaar niet voorstellen, dat dit ooit gebeurt. Ik heb in de 200 artikelen nergens iets kunnen vinden.dat hier uitsluitsel over geeft. Als je jezelf niet meer vertrouwt op de weg, door welke oorzaak dan ook, kun je toch gewoon besluiten niet meer achter het stuur te kruipen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar niet op een normale manier. Dan zou je met opzet zware verkeersovertredingen moeten begaan. Dat zou ik afraden om te doen omdat je er ook nog een bekeuring aan over kunt houden.

Als je je rijbewijs niet meer wilt, kun je het simpel doormidden knippen en weggooien. Daarna ook geen nieuw meer aanvragen.

Je zou ook nog een briefje naar het CBR kunnen sturen met het verzoek je uit het register van rijvaardigheidsbewijzen te verwijderen. Of dat wordt gehonoreerd weet ik niet. Het CBR zal volgens mij niet vaak een dergelijk verzoek krijgen, omdat de meeste mensen die niet meer willen rijden gewoon hun rijbewijs laten verlopen en geen nieuw meer aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zo ver ik weet is het autorijbewijs een rijksdocument.

Dit mag je zelf niet vernietigen officieel.

Je kunt hem inleveren bij de gemeente, of aangeven bij het cbr dat u niet meer wilt rijden.

hoe het precies allemaal werkt weet ik niet, daarvoor kunt u een vraag stellen bij het cbr.

Ik weet wel dat bij dementie een rijbewijs ingelevert mag worden, tevens kan de familie iemand aanmelden voor een test of deze nog over voldoende rijvaardigheden beschikt indien de persoon zelf dat redelijkerwijs niet meer kan.