Ik wil een golf 6 uit 2010 kopen. Wat zijn de specifieke aandachtspunten bij aankoop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Antwoorden (2)

Kilometerstand, keuringsraporten, bijbehoren (alle papieren, reservewiel + gereedschap) en waarde.

Voor de auto zelf; controleren op roest, krasjes, originaliteit, lekkages en werkende opties. Controleren op diefstal is ook wel ooit handig ;) hiermee heb je er al wat om op te letten. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buiten de punten van Rena is er bij een moderne VW een extra aandachtspunt.
Namelijk de motor. Bij verschillende benzine motoren (1.2 en 1.4 TSI/TFSI) zijn er grote problemen met de distributie ketting/spanner en in mindere mate kantelende zuigers.
Let er dus goed op of de auto terug is geweest naar de dealer (modificatie) en of de motor ratel/tik vrij loopt. Ook mag het motorcontrole lampje niet branden.

Op internet is hier genoeg over te vinden. O.a www.autoweek.nl of www.autoblog.nl.

Buiten dit wil ik je veel succes wensen met je zoektocht en alvast veel plezier met je nieuwe auto.

Mvg