Is een spoedcursus voor je rijbewijs ook aan te raden voor starters?

Ik heb nog nooit in een auto gereden en ik vraag me af of het voor mij wel mogelijk is om in 10 dagen of iets langer m'n rijbewijs te halen. Misschien is hierbij voor starters de kans van slagen niet groot?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (2)

Een spoedopleiding heeft alleen zin als jij redelijk snel kunt leren rijden. Dat betekent: urenlang luisteren, opletten, nadenken, informatie verwerken en oefenen. Vraag daarom als je een rijschool kiest speciaal naar een intakeles of test voor een spoedopleiding. Zodat de rijschool kan beoordelen of een spoedcursus bij jou gaat werken.

Het is dus heel persoonlijk. Leer je snel of ben je één van die mensen die het nooit leert.
11 jaar geleden
Ik ben er geen voorstander van tenzij je om de één of andere reden heel veel haast hebt en daarna ook veel ervaring kan opdoen.

Het grote nadeel is dat als je het nu doet je nooit in het donker hebt gereden en nooit eens bij slecht weer.

Verder is natuurlijk iedereen een beginner, de mensen die al auto rijden op een circuit gaan echt niet zoveel geld uitgeven voor een 10daagse cursus, juist niet. Die nemen de lessen alleen voor in het verkeer te rijden en dan is een 10daagse cursus nog te lang.