Er worden uren in rekening gebracht voor vreemde storing, wat is mijn positie hierin?

Onlangs heb ik mijn auto na een klein ongelukje ter reparatie aangeboden bij de garage. Dit zou 2 tot 500 euro gaan kosten.

De auto was gemaakt, toen belden ze van de garage dat de auto niet meer wilde starten. (nooit een probleem, auto is er ook rijdend gebracht). Volgens hen zou dit komen door het ongelukje. Hun mee gedeeld dat de auto er rijdend gebracht was en dat dit dus hun probleem was.

Uiteindelijk belden ze toch dat de auto het weer deed, nu een kleine maand later heb ik de factuur ontvangen.
Op de factuur staan nu ook uren gefactureerd voor onderzoeken naar de bedrading etc.

Ik ben het dus niet eens met het feit dat deze kosten voor mijn rekening komen. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze tijdens de reparatie zelf ergens een fout hebben gemaakt.

Wat is in deze situatie het verstandigst om te doen. Ik ga morgen even langs de garage maar was benieuwd naar de kans dat ik hierin in mijn recht sta.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Je spreekt tevoren af wat het ongeveer gaat kosten. Dat heb je gedaan.
Wanneer blijkt dat de garage het niet binnen die voorwaarden kan oplossen, dienen ze daarover contact met je op te nemen - dat hebben ze gedaan.

Op dat moment was er een geschil, namelijk JIJ beweert dat de storing niet, zij beweren dat de storing wel aan het ongeluk te wijten is. Dan is het hun woord tegen het jouwe.

Zijn de uiteindelijke kosten niet extreem ver boven het afgesproken bedrag uitgekomen (die 500 euro) dan zou ik het hier bij laten. Gaat het om een enorm bedrag, dan zou je een geschil kunnen opstarten, maar daar zijn ook flinke kosten aan verbonden, en het is niet 100 % zeker dat je gelijk hebt. Een auto die na een ongelukje nog wel rijdt, betekent niet automatisch dat er op dat gebied niks kapot is of onvermijdelijk tijdens het repareren beschadigd kan worden.

Natuurlijk kun je altijd op goede voet proberen tijdens een kopje koffie nog eens helder te krijgen of alle aspecten van de rekening terecht zijn (soms valt er nog best over dingen te praten, zeker als je een vaste klant bent), maar nogmaals, als het bedrag redelijk binnen de eerste schatting is, zie ik niet waar de garage verder in gebreke is gebleven, en dan zou het wel eens een moeilijke zaak kunnen worden.

Het startprobleem had zich ook - als gevolg van of onafhankelijk van het ongeluk- een paar dagen of weken later kunnen voordoen. Had je het dan ook de garage aangerekend ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Recht hebben en Recht krijgen, zijn 2 verschillende dingen

Zelf zou ik niet zo snel geroepen hebben dat ze het zelf maar moeten oplossen, want hoe weet U 100% zeker dat dit probleem niet te wijten is aan het ongeluk wat U er mee gehad hebt?
Ook dan wordt vaak de bedrading gecontroleerd

U bent dit keer niet naar Uw eigen Dealer gegaan? Als de koste realistisch zijn, zou ik het gewoon betalen, niks is zo’n grijs gebied, als reparaties van (oudere) auto’s