Hoe kan ik een moer (bout) beveiligen ?

Mijn fietsendrager voor de auto, die ik op mijn trekhaak monteer is bevestigd met een bout. Door het aandraaien van die bout klemt hij op de bol van de trekhaak.
Is er een manier dat ik de moer kan bedekken met een soort 'kap' die dan kan losgemaakt worden met een sleutel ? Of heeft iemand een ander idee ?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het zou diefstalbeveiliging moeten zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je de bout beveiligen tegen lostrillen of tegen diefstal?

Antwoorden (2)

Je kunt een gat boren in de bout en er een hangslot doordoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een beetje hangslot heb je al snel een gat vqn meer dan 5mm nodig. Dat verzwakt de bout, met mogelijk gevaarlijke situaties als gevolg. Geen aanrader, wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik ook niet aanraden.
Meestal zit er een extra gat waar een hangslot doorheen kan, waardoor de drager niet meer van de trekhaak kan, dus vlak bij de onderrand van de trekhaakkop. Je kan ook gewoon een kettingslot nemen.