Hoe hoog is de boete bij 8 km te hard op een 80-weg?

Hoe hoog is de boete als je 88 rijdt terwijl je 80 mag? (na corrigering etc.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk rond de 40-60 euro

Het beste antwoord

Bij een snelheid van 88 km/h op een plek waar 80 is toegestaan (gewone weg buiten de bebouwde kom) gaat er een correctie af van 3 km/h, blijft over een snelheidsovertreding van 5 km/h.

Het boetebedrag voor een dergelijk overtreding is per 1 januari 2012:

€29.00, daar boven op komen de administratiekosten die €6.00 bedragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens de bron 47 euro als het met een auto/motor is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze corrigeren de snelheid eerst nog, maar weet niet hoeveel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is het antwoord op de vraag: Wat is de boete als je 8 km te hard rijdt op een 80km weg. Je hebt gelijk dat dat waarschijnlijk niet de boete is als je 88 rijdt waar je 80 mocht en die 88 op jouw teller stond op het moment dat je geflitst werd. Wel weer als er 88 staat op je boete want dan IS het al gecorrigeerd. Maar om het precies te maken: de correctie is 3% dus dat is hier zo'n 85km en dan zal de boete 29 euro zijn.
Als jij jou snelheid van 88 hebt afgelezen van je eigen kilometerteller, valt het waarschijnlijk wel mee voor je. De meeste kilometertellers wijlken nogal af. Soms tot wel 5 km per uur. Als je ook nog de correctie er afhaalt blijft er maar een kleine overtreding over. De tabellen met hoogten van de boetes kun je eenvoudig vinden op internet.