Hoe groot mag je motorblok zijn? Zie filmpje.

Als je bijv. hotrods bekijkt zie je weleens dat ze een mega mortorblok hebben. Meestal zit dit recht voor het zicht. En meestal hebben deze auto's al een verlaagd dak. Dus mij lijkt het zicht echt minimaal. Wat is hiervan de regeling in Nederland? Zie filmpje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Een motorblok mag dusdanig groot zijn dat het voertuig de maximale voortuiglengte, hoogte en breedte niet overschrijd.

Ook mag het voertuig inclusief lading het maximale terreingewicht niet overschrijden.

Bij een voertuig voor de rijbewijs categorie B betekent dat het voertuig niet langer mag zijn dan 4m., breder dan 2.50m. en niet hoger dan 4m., daarbij mag het totaalgewicht de 3.499kg niet overschrijden.

In dit omhulsel mag dus elke motorblok worden geplaatst.

Toegevoegd na 1 minuut:
betekent dat het voertuig niet langer mag zijn dan 4m.

moet zijn:

betekent dat het voertuig niet langer mag zijn dan 9m.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de regelgeving over het zichtveld van de bestuurder van motorvoertuigen wordt door de RDW verwezen naar de europese regelgeving.

Die staat in het documentje (slechts 22 pagina's) in de link.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:1977:267:0001:0022:NL:PDF
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voertuig wat van de openbare weg gebruik maakt moet aan zijn kenteken voldoen, door een technische verandering klopt het kenteken niet meer.
Gevolg je mag er niet meer mee op de openbare weg, en ben je niet meer verzekerd.