Past er in de achterbak van een Volvo V40 een kast van 160 X 50 X 37 cm?

Eventueel kan het een stukje aan de achterkant uitsteken, dat kan ik dan met een touw vastmaken.

4 jaar geleden
in: Auto's
11.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je neemt een meetlint, meet de volvo op en je weet het!
Niesje1973
4 jaar geleden
Joh! Laat ik nou ergens zijn waar geen meetlint aanwezig is en ik straks de kast op moet halen.
Antoni
4 jaar geleden
Als je je pink en je duim zo ver mogelijk uitstrekt, is de afstand tussen de vingertoppen daarvan zo'n 20 centimeter, misschien iets korter. Daarmee kan je de Volvo opmeten. 160 cm is 8 x 20 cm
50 cm is 2,5 x 20 cm
37 cm is iets minder dan 2 x 20 cm
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als het goed is kan je tot 180cm lengte achterin krijgen wanneer je de achterbank omklapt, dus het zou moeten passen
Antoni
4 jaar geleden
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het vervoer is gelukt! Voor een volgende keer heb je hier misschien nog iets aan: de gemiddelde Nederlander is zo'n 1 meter 80 lang. Vrouwen zijn over het algemeen iets minder lang, mannen iets langer. Zo'n kast is dus een kop kleiner dan de meeste mensen lang zijn. Ben jij zelf van een normale lengte en pas je liggend in de achterbak, dan past zo'n kast er ook wel in. Het blijft improviseren, maar dat moet nu eenmaal, zo gaf je al aan.
Bordensteker
4 jaar geleden
Een velletje A4 is 297 mm lang en 210 mm breed.
Met dubbelvouwen kun je kleinere afmetingen bepalen.
Je kunt eventueel ook een opening met een touwtje of met een bezemsteel opmeten en dan daarna kijken hoe lang dat stukje touw of bezemsteel is.
Niesje1973
4 jaar geleden
Bedankt allemaal, het is gelukt! ;-)

Antwoorden (1)

Ik zal toch nog even mijn intussen uitgevogeld antwoord plaatsen, want anders verdwijnt de informatieve waarde van de diverse tips binnenkort (omdat een vraag met helemaal geen antwoord verwijderd wordt).

Kast is 160 x 50 x37 cm.

Maten van de laadruimte zijn bijvoorbeeld te vinden op pag. 383 van het owner’s manual (p 385 van het PDF bestand): https://carmanuals2.com/get/volvo-v40-2017-owner-s-manual-111633 (Niet op de advertentie met de heel opvallende START HERE knop klikken! , maar op de blauwe Downloadknop van de pagina zelf.)

De inwendige laadlengte met neergeklapte achterstoelen is 150,8 cm, laadbreedte op de vloer is 96 cm, en de laadhoogte door de achterklep is 53,2 cm.
Dan zal de kast dus een 10 cm uitsteken.

De uitwendige breedte van de auto zonder de zijspiegels is 180 cm. Minus de dikte van de portieren zal de kast dus niet overdwars op de achterbank passen.

Als je de rugleuning van de rechtervoorstoel helemaal in slaapstand draait (of hem juist voorover zet en de stoel dan helemaal naar voren), kun je de kast wellicht verder naar voren laten steken. Misschien kan de achterklep dan zelfs dicht. Maar het is wel een schuin voorover liggende achterruit!
Als de bestuurdersstoel ook wat naar voren kan, kun je wellicht nog wat winnen.
En met de kast op zijn zijkant wordt het grondvlak 160 x 37; misschien past dat dan net wel, diagonaal van rechtsvoor naar linksachter.

Let op! Als je met open achterklep rijdt, waaien de uitlaatgassen van je eigen auto naar binnen (kans op koolmonoxidevergiftiging) en daarom moet je de luchttoevoer van frisse lucht goed open zetten met de ventilator aan. Zijruiten in de achterportieren stukje open zetten als het droog is! Daar is namelijk wat overdruk en bij de voorste zijruiten wordt door de rijwind juist lucht naar buiten gezogen waardoor er door de achterklep méér uitlaatgassen naar binnen komen. Dus voorste zijruiten dicht houden.
Zorg dat de lading de binnenzijde van de achterruit niet kan beschadigen.
Bordensteker