Waar moet ik op letten bij aankoop van een trekhaak?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dat hangt er van af, als je hem wilt laten monteren, dan is het een zorg voor de monteur dat hij het goed aansluit ;-) Let wel op dat hij niet voor de kentekenplaat komt. Want daar kan je een boete voor krijgen. En dan moet je er 1 nemen die je eraf kan halen, als je hem niet nodig hebt.

Antwoorden (3)

Ik heb hier een link naar de Trekhaakshop met de meest gestelde vragen.
Beantwoord wordt o.a. of je contact op moet nemen met de RDW (hangt van de leeftijd van je auto af), of parkeersensoren een belemmering vormen, of je een 7- of 13-polige stekker wilt etc.

http://www.trekhaakshop.nl/default.asp?action=ShowTranslatedPage&code=171&title=De+meestgestelde+vragen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een recent voertuig is laat hem dan vooral monteren door een specialist. De elektrische aansluitingen zijn vandaag de dag echt niet meer eenvoudig. Als je daar zelf aan knoeit kan je weleens de boordelectronica om zeep helpen...
Ook kijken of je eventuele parkeersensoren het eens zijn met je trekhaak. Indien niet opteer dan voor een afneembare haak.
Ook opletten met het merk Bosal. Dit zijn zeer goede trekhaken maar ervaring leerde mij dat er weleens een specifiek boutje of moertje ontbrak in de verpakking. Controleren dus in de winkel ! Er is een lijstje bij met het juiste aantal van elk stuk.
Woon je niet ver van de Belgische grens kan je ook eens kijken op de site van"Guido Janssens" in Kampenhout. Van mijlenver de goedkoopste (vast tarief geplaatst ongeveer 330euro) en de meest ervaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt de keuze tussen vaste trekhaken (als je de trekhaak regelmatig nodig hebt), afneembare trekhaken (als je zelden een trekhaak gebruikt) en wegklapbare trekhaken (handig als je parkeersensoren hebt). Op de website van Rameder ( http://www.rameder.nl/nl/index.html ) vind je alle soorten trekhaken en van verschillende merken. Vind ik persoonlijk een goeie website...