wat is de vervangingstermijn van de distributiriem van een renault clio 1.4 uit 1996?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies +
De vervanging van de distributieriem moet gebeuren om de 5 jaar ofwel om de 120.000 km. Zo zegt me een bevriende garagist, die àlle merken doet. Als de riem het begeeft is je motor stuk. Hij raadt aan niet te talmen, maar een afspraak te maken met je garagist.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ondertussen las ik het antwoord van Maria16 hierboven en bekeek ik de link die ze geeft. Het klopt dus wel degelijk! Doén jo, vooraleer het te laat is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook al voor mijn auto aan het zoeken geweest .
Bijna bij elk adres krijg je weer andere gegevens .
En dat komt door kwaliteit van de riem .
Maar wat wel zeker is dat de riem om de 5 jaar vervangen moet worden .
En de km stand zou ik boven de 80.000 aanhouden .
En dit omdat men ook vaak in de file staat met draaiende motor .
Dan heb je wel slijtage van de riem maat dan maak je geen kilometers .