Moet je iets laten doen aan een put in je auto ruit?

Toen ik op de snelweg reed kwam er een steen tegen de auto voorruit. Nu zit er een put in maar ik heb geen ster, moet ik dit laten maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja. Dat moet je laten maken. Hoe langer je wacht, des te groter de kans dat er wel een ster ontstaat, en of de ruit helemala inscheurt. In veel garages kan je dat gewoon laten repareren, en de verzekering betaald zonder dat dat je all risk beinvloedt.

Bij Carglass wordt beoordeeld of de ster door de ruit heen zit of niet. In het tweede geval wordt het gaatje ter plekke meteen (gratis) gerepareerd. Als het gaatje door en door zit duurt de reparatie natuurlijk langer. Carglass regelt het rechtstreeks met de verzekering. Groene kaart meenemen. Plak zosnel mogelijk zelf de beschadiging af met een stuk goed hechtende tape of de speciale Garglass sticker. Dit om vocht in het gaatje te voorkomen waardoor de ruit stuk kan vriezen.

Ja, die moet je gelijk laten maken. De kans op een scheur wordt steeds groter, en vooral nu het kouder is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100