Wat te doen als je een gestolen auto voor je ziet?

Ik zag op de snelweg in de auto een mooie auto voorbij rijden. Via de kenteken app de auto opgezocht. Onderaan stond: Gestolen: Nee.
Stel nou dat er: Gestolen: Ja, staat? Wat zou je in zo een geval kunnen doen? Moet je de auto dan blijven volgen en de politie bellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
bamibal
12 jaar geleden
Gauw je telefoon weer wegleggen, anders krijg je een bekeuring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bamibal: misschien was poisonivy wel gewoon de bijrijder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha. Precies Bamibal.Grote kans dat ze jou bekeuren en de opname van het gestolen voertuig op het bureau in de la leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd ik was de bijrijder. Mag dus legaal telefoontje plegen. Zie je mij als berijder al die app opzoeken en intypen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er worden hele mails geschreven terwijl men rijdt poison, vergis je niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kende iemand in Amerika die iedere morgen terwijl hij naar zijn werk reed zijn krant op het stuur legde en hem tijdens de rit ook las.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik kende..." Inmiddels verongelukt? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan best maar ik weet het niet (ex schoonfamilie).

Het beste antwoord

Politie bellen, niet blijven volgen, verder is het jouw verantwoordelijkheid niet.
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Wel hands-free bellen ;-)
anneliez
12 jaar geleden
;)

Andere antwoorden (1)

Denk dat politie bellen wel handig is, zodat zij het kenteken ook kunnen controleren.
Want je weet natuurlijk niet hoe snel zoiets geupdate word in een kenteken app
wat toch commercieel is maar wellicht wat oudere data heeft
Want het zou toch lullig zijn dat de auto al weer terug bij de eigenaar is?
of inmiddels geklaard is en een ander eigenaar heeft.

Wellicht is dat ook data niet helemaal niet geupdate word
en dus altijd op nee staat ?
maar wel wordt getoond omdat dat nu eenmaal in het vaste template staat ?

maar goed
polite bellen kan je zeker doen