Auto. Renault Kangoo. Knipperlicht 'defect'. Tijdens rijden voortdurend geluid van snel knipperen, tikken. Hoe het euvel te verhelpen?

Zodra de motor van de auto wordt gestart hoort men een voortdurend getik, dat men ook wel hoort wanneer men een kapot knipperlicht heeft wanneer men richting aangeeft: Een snel getik. Welnu, de knipperlichten werken prima. Niet stuk dus. Maar het snelle getik blijft wanneer men gewoon gaat rijden, zelfs maar de sleutel heeft omgedraaid. Wanneer men de richtingaanwijzer daadwerkelijk gebruikt voor het aangeven van een richting, stopt het snelle getik. Wat zou het kunnen zijn? De knipperlichten zélf knipperen dus niet snel. Ik heb overigens begrepen dat het niet een echt typisch Renault probleem zou zijn. Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een optie is om bij het zekeringgedeelte te voelen welk relais ,,tikt,,.
(wat doen de alarmlichten?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een monteur van de Renault garage had inderdaad een 'tikkende' relais eruit gehaald. Maar een hagel nieuwe relais gaf exact hetzelfde 'probleem'.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan de storing liggen aan kortsluiting van de verlichting, richtingaanwijzers, alarmlichten, alarm of trekhaak.
Het ,sneltikkende, relais geeft aan welke groep het bediend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nieuw relais is niet (meer) nodig? Een nieuw relais zou al dik in de € 50,- kosten.... En 'kortsluiting', kan ik dat rekenen tot 'eenvoudige' reparatie of kan het in de papieren lopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel eens van een autodemontagebedrijf gehoord?
(voor onderdelen)
Als een elektrisch systeem of component niet goed werkt
(wat is aangesloten op DAT relais) dan schakelt het relais heel snel.
(denk aan een defect knipperlicht, foutief aangesloten alarm, spiegelverwarming, trekhaak, booster/radio/cd etc)
Kijk ook even op een Renault of autoforum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik dacht zelf ook al ineens aan een bedrijfje dat gespecialiseerd is in auto-electronica. Ik ben er al eens langs geweest. Toen was de accu het probleem. Ik zal ze morgen eens bellen. Tot zover bedankt voor de reacties!

Antwoorden (3)

kijk eens onder de motorkap bij de clignoteur - deze geeft het klikken weer - misschien moet je deze vervangen
12 jaar geleden
'klinkt' als een probleem met de aansturing van het relais, "Meten is Weten" van afstand is diagnose stellen is bijna onmogelijk, even naar de Dealer of Alround(afhankelijk van leeftijd vd auto) dan ben je er het snelste van af
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij renault is dit een waarschuwing dat één van je knipperlichten defect is. Lampje verwisselen en het is gemaakt.