wanneer gaat mijn no claim weg?

ik ben vanochtend toen ik weg reed achteruit langs een vracht wagen gereden waardoor er nu een hele kras en deuk over de zijkant van mijn auto zit.
ik heb me auto nu 1 jaar en ben all risk verzekerd.
is het verstandig om nu de verzekering te bellen hiervoor of is het verstandiger om het te laten maken en het uit me eigen zak te betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een kras en deuk over de gehele zijkant is dan zal de schade aanzienlijk zijn. Weet je al hoe hoog de reparatiekosten zijn ?

Antwoorden (5)

Bij de meeste verzekeringen kun je een claim indienen en die binnen een bepaalde tijd (meestal een jaar) alsnog betalen en dan wordt je noclaim weer ingetrokken. Kijk dat even na in je polis want dan kun je achteraf nog betalen of het de moeite waard was om dit zelf te betalen.

Dit kun je ook doen als je binnen het jaar NOG een keer een aanrijding veroorzaakt waardoor je nog harder onderuit gaat.

Toegevoegd na 19 seconden:
Had de vrachtwagen niets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd bellen, als de reparatiekosten meevallen kun je alsnog besluiten het zelf te betalen en zak je niet in je no claim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat ten koste van je no claim als je dit claimt. Maar zoals bovenstaand antwoord aangeeft kun je dit meestal laten maken door de verzekeraar en later terug betalen.
Mocht je een noclaim beschermer erbij hebben dan ga je niet terug op je bonusmalus ladder. Het zou wel van invloed zijn als je van verzekeraar switcht.

Je kan kijken hoeveel de schade bedraagt om daarna te kijken hoeveel premie je extra betaald van daaruit kun je rekenen wat het voordeligst is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn verzekering geeft meteen bij aangifte aan wat me deze schade aan poliskosten extra gaat kosten over de tijd. Dan kan ik alsnog bepalen of de schade zelf ga betalen of dat ik het toch via de verzekering doe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals veel verzekeraars heb je inderdaad een no claim en de schade vrije jaren. Zaak is om te kijken wat er gebeurd als je het declareert bij de verzekering. Gaan je schade vrije jaren naar beneden dan moet je kijken hoeveel je dit per maand extra kost. Wanneer dit totaal hoger is dan de kosten van de reparatie kan je er beter voor kiezen de reparatie zelf te betalen.