waarom in frankrijk meerdere kleuren nummerborden, wit/wit of geel/wit????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
14.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hebben wij hier tog ook....bedrijfato's zijn namelijk blauw met zwarte kentekens,dan heb je nog GRIJZE kentekens...etc :)

Antwoorden (5)

Wit/wit lijkt me ten eerste niet zo handig! Maar je bedoelt vast wit met zwart. De gele nummerplaten zijn doorgaans wat oudere platen, net als wij vroeger donkerblauwe platen hadden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Leonie;

De wit/geel combinatie is dezelfde als in Groot-Brittanië en is bedoeld om de voor- en achterkant van onverlichte auto's te kunnen onderscheiden. En die andere kleuren kunnen bijvoorbeeld net als bij ons (geel, blauw, groen, wit) tijdelijke kentekens, handelaarsnummers, taxiplaten, of watdanook zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eerste stap is reeds genomen om de kentekenplaten in Frankrijk vanaf 1 mei van dit jaar eenzelfde uniforme kleur te geven zowel aan de voorzijde als achterzijde van de plaat. Hoewel er eerst sprake was om zoals in Nederland de platen te voorzien van gele kleur is er uiteindelijk toch gekozen voor een witte achtergrond met zwarte letters. Dit betekent dus dat binnen het jaar alle gele Franse kentekenplaten definitief zullen verdwijnen. Met dit besluit is het Verenigd Koninkrijk nog het enige land in Europa dat met 2 verschillende kleuren van kentekenplaten zal werken(wit vooraan, geel achteraan). Of dit zo zal blijven is ook maar de vraag aangezien een Europees besluit de lidstaten nog langer verbied om 2 verschillende kleuren voor kentekenplaten voor-en achter te gebruiken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
babyface, ik vond je eigen antwoorden leuker dan de geknipte. Ik herken hier niet zoveel meer van jou zelf in.
Net als de Engelsen hebben de Fransen aan de voorzijde een witte, of blauwe nummerplaat en aan de achterzijde een gele nummerplaat...

Dit was om veiligheidsredenen zo ingevoerd, zodat de auto nog beter zichtbaar was. Want geel reflecteerd in het donker beter dan wit als er met de lampen van de auto op geschenen wordt...

Tegenwoordig zie je steeds meer auto's die aan de achterzijde ook witte nummerplaten hebben. Echter is het bij mijn weten nog steeds een vrije keuze om aan de achterzijde een gele nummerplaat te monteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zit een witte plaat en achter zit een gele plaat. Ter onderscheiding van voor en achterkant van de auto en ter onderscheiding van NL en FR auto's. Wellicht voor snelheidsmeting of een andere reden waarom men dacht, dat het handig was om aan de kleur te kunnen bepalen of het de voor of de achterkant is van de auto.