Motor maakt 2000 toeren als ik gas los laat, waar kan dat aan liggen?

Mercedes cklasse c180 benzine 1998. Als ik mijn gaspedaal loslaat om af te remmen voor stoplicht valt het toerental niet terug tot stationair, maar blijft 2000 toeren draaien, als ik dan 1keer gas geef valt het wel terug tot 750toeren. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is de remkabel veer niet meer sterk genoeg.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Pas op! Heb ik ook gehad bij mijn mazda 323f ik zeg niet dat je hetzelfde hebt, maar het kan wel. Vervolgens raakte de motor over verhit. Mijn radiateur was lek.

Het beste antwoord

Misschien blijft het kabeltje dat tussen je gaspendaal en de gasklep zit hangen, en schiet hij los als je nog even het pendaal aan tikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een haperend kabeltje ligt inderdaad het meest voor de hand. Maar het kan ook aan het injectiesysteem liggen. BV de stappenmotor. (regelt o.a. luchtdebiet op stationair toerental)