Waar ligt het gasklephuis van een seat cordoba 1994?

En kan je dit ook zelf vervangen?
Heb al vaker kleine dingen vervangen aan de auto, maar ik weet niet waar het gasklephuis zit en weet ook niet of het redelijk makkelijk zelf te vervangen is.

Misschien een foto van de plaat van het gasklephuis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Het gasklephuis zit tussen het luchtfilter en het inlaatspruitstuk gemonteerd. Zonder kennis zou ik dat niet zelf doen. Wie heeft de diagnose gesteld ? Misschien kunnen zij hem ook monteren ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een techneut is het geen ingewikkelde reparatie.
Motormanagement moet mogelijk wel gereset worden.
Deze is geplaatst boven je inlaat.
Gezien je zelf al enigzins wat sleutelt moet dat geen probleem opleveren.

Rustig de zaak overzien en dan met beleid de boel demonteren.
Zorg dat je oude doeken bij je hebt, het kan namelijk een vies klusje zijn.

Leg de onderdelen op een voor jou logische volgorde ergens neer en reinig deze ( bijvoorbeeld met remmenreiniger ).
Zodra de opening vrij komt van het blok zelf, even een doek erin duwen zodat er geen vuiligheid of erger een schroef of bout erin dondert.

Een tip, maak foto's zodat je weet hoe bepaalde zaken in elkander heeft gezeten.
Liever te veel dan te weinig.

Denk om de klep zelf, deze is vrij fragiel.
Even goed in de reiniger zetten en voorzichtig schoonpoetsen.
Probeer het kanaal zo schoon en zo glad mogelijk te krijgen, maar ga NIET schuren..................