zijn xsara Picasso's (bouwjaar 2003) betrouwbare auto's?

het betreft een auto met 100.000 km op de teller, dealer onderhouden.
zijn dit over het algemeen goede auto's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Over het algemeen zijn dit vrij betrouwbare auto's ook de tellerstand is acceptabel. Je moet natuurlijk altijd geluk hebben bij een 2e hands auto. Maar over het algemeen genomen zijn deze auto's wel betrouwbaar.

Dealer onderhouden wil niet altijd iets zeggen. Toch leid ik hier wel vaak uit af dat mensen zorgzamer met hun auto zijn omgesprongen, dit hoeft natuurlijk niet altijd waar te zijn maar dealonderhouden auto's zijn veelal iets prijziger. Dit duid vaker op een zorgzamerkarakter van de vorige eigenaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Xsara is in het algemeen een zeer betrouwbare en degelijke wagen. Dealeronderhoud is zoals hoger vermeld niet noodzakelijk een garantie op kwaliteit, maar gelet de tellerstand is dat geen probleem. Uiteraard wel checken of de distributieriem op tijd is vervangen. Ik ken meerdere mensen die al vlot boven de 300.000km zitten met de HDI motorisatie en op wat elektronica-prullen na geen probleem.
Succes