Als ik een auto met Nederlands kenteken tijdelijk wil verzekeren voor een rit van Italië naar Nederland bij welke Nederlandse maarschappij kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als het goed is, is dat voertuig verzekert.
Het voertuig heeft een nederlands kenteken en is dus in nederland geregistreerd.
Een auto dient nl verzekert te zijn in het land waar het kenteken is afgegeven.
En is daarom dus ook verzekerings en apk plichtig.
Het maakt niets uit in welk land of hoelang het voertuig zich in dat land bevind.

Op uw verzekeringspapieren kunt u terugzien in welke landen u nog meer verzekert bent.

Tenzij het voertuig geschorst is, maar dat kan ik hieruit niet leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan voor een paar tientjes, en dan verzeker je de auto voor één maand. Je kunt kiezen uit verschillende aanbieders.
http://www.online-verzekeren.org/autoverzekering-voor-1-maand.html
Je verzekert je daar, en je zegt direct ook op, met ingang van de datum na één maand.

Wil je het voor alle zekerheid nog even controleren, lees dan dit ook nog even:
http://weblog.independer.nl/autoverzekeringen/polisvoorwaarden-autoverzekering-opzegtermijn/
zodat je niet per ongeluk aan een verzekering vastzit, waar je per maand betaalt, maar toch een jaar vol moet maken voor je weg kunt. Die kans is niet groot, want nog maar weinig verzekeraars hanteren die opzegtermijn.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb independer gebeld. Ze verwezen me naar ANWB en die weer naar Rialto (lastpoint.nl) Die waren echter hetzij in gesprek en iets later 16:00 u gesloten.
Morgen 9:00 u laatste kans Via via komen we steeds verder. Bedankt. Ik sluit de vraag nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je bij Rialto erg duur uit zult zijn. Want dat is echt maatwerk daar, en dat kost geld. Maar natuurlijk kun je het best proberen. Lukt het niet, dan is zo'n maandverzekering altijd een optie. Voordeel van internet is, dat als je 'm online afsluit je ook direct verzekerd bent. (Natuurlijk altijd even telefonisch controleren, vóór je op pad gaat)
Goede reis!
Volgens mij moet je in Italië zolang je een Nederlandskenteken voert, Bij een Nederlands verzekerd zijn, als je langer dan drie maanden verblijf in Italië dien je een Italieaans kenteken te hebben. En een europees rijbewijs je woont er dan volgens de wettelijke bepalingen. Een toeristen visum is maar drie maanden geldig. Het voertuig met een Nederlands kenteken hoort als het in Nederland rijdt (net over de grens dus) APK goedgekeurd te zijn anders is een
Verzekering niet rechtsgeldig.