Waarom zijn indertijd de gele bordjes snelheidbeperking in het midden van snelwegen vervangen door ronde aan de zijkanten?

Ik vond de gele borden veel duidelijker. De ronde moet je vaak zoeken. Lijkt me gevaarlijker, omdat je je aandacht op het verkeer voor je even onderbreekt.

Bovendien zal dit systeem, vanwege het dubbel aantal veel meer kosten,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

De gele bordjes waren destijds een idee van minister Hanja Maij-Wegge bij de 100 km trajecten en moesten er op stel en sprong komen om toch nog wat punten te scoren na het drama met de carpool strook op de A1. Dit om auto gebruikers om de 200 meter te herinneren aan de snelheids limiet van 100kmh. Nu zijn deze bordjes samengevoegd met het hectometer paaltje wat efficiënter is. Ik moet zeggen dat ik het goed vind werken en er ongemerkt altijd op let.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat dan alles in één is: makkelijker met vervangen, onderhoud, schoonmaken.

Toegevoegd na 51 seconden:
En dus goedkoper. Die gele bordjes kunnen wel weer terug, maar dan niet piepen over stijgende belasting.