Moeten je wielen spatborden hebben of hoeft dat bij bijv. hotrods niet?

Bijna alle hotrods hebben wielen zonder spatborden. (zie eerste afbeelding) Moet je in Nederland wel spatborden hebben? Zoals bijv. op afbeelding 2.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3K

Antwoorden (2)

Gezien dit al de derde vergelijkbare vraag is is het wellicht beter om antwoord te geven op de vraag, "waar kan ik
vinden aan welke eisen een omgebouwde auto moet voldoen?"

Met deze vraag je bij de RDW terecht, deze bepalen of in Nederland een voertuig de weg op mag.

Onderstaande link geeft de individuele keuringseisen voor een toelatingskeuring.

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VT/IKS/Handleidingen/Wijze%20van%20keuren%20IK%20M1%20versie%20jan%202012.pdf

In deze eisen wordt vaak verwezen naar europese regelgeving, die kan je natuurlijk terugvinden op de site van de EU.

http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/automotive/documents/index_en.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
perfect antwoord van Ihave,maar in het kort ja in nederland moet je spatborden hebben, sterker nog je banden mogen officieel niet buiten je carrosserie steken.

Toegevoegd na 3 minuten:
met het oog op het nederlandse weer mss sowieso spatborden plaatsen